نسخه شخصی دکتر پارسا برای حفظ جوانی پوست

گاهی مراجعه کننده‌ها از من می‌پرسند «خانم دکتر شما خودتون برای پوستتون چیکار می‌کنید؟» در این نوشته می‌خواهم صرفا اقدامات و مراقبت‌های شخصی خودم را همراه با دلیل انجام آن کار توضیح دهم.

بهترین دکتر زیبایی تهران

جلوگیری از پیری زودهنگام پوست

من پایم را از در خانه بیرون نمی‌گذارم مگر اینکه کرم ضد آفتاب زده باشم. حتی در روزهایی که هوا ابری است مجبورم نگاه‌های عاقل اندر سفیه همسرم را در حین استفاده از کرم ضد آفتاب تحمل کنم اما رویم کم نمی‌شود و حتی زمانی که آفتاب پشت ابرها است و یا دم غروب هم با کرم ضد آفتاب بیرون می‌روم. جالب است بدانید که اشعه مضر آفتاب حتی در خانه هم روی پوست اثر منفی می‌گذارد اما دیگر لازم هم نیست 24 ساعته کرم ضد آفتاب داشته باشید. ولی بیرون از خانه حتی در هوای ابری هم اشعه آفتاب تاثیر زیادی در پیر شدن پوست دارد. بنابراین همیشه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد و البته توجه داشته باشید که از کرم‌های ضد آفتاب مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌های دائمی

بله من هم بوتاکس می‌زنم. زیاد از من می‌پرسند که آیا خودتان هم بوتاکس می‌زنید. شاید برایتان جالب باشد که بوتاکس را خودم به خودم تزریق می‌کنم. و این کار را سالی دو بار (هر 6 ماه) انجام می‌دهم. من هم مثل خیلی از افراد به صورت ارثی در حین صحبت کردن چین و چروک‌های سنگینی روی پیشانی و دور چشم می‌اندازم و اگر با بوتاکس جلوی آن را نگیرم خطوط عمیق دائمی روی پیشانی‌ام ایجاد می‌شود. زمان مناسب برای تکرار تزریق بوتاکس برای افراد مختلف بین 4 تا 8 ماه (و به طور متوسط هر 6 ماه یک بار) است. اگر زود به زود تزریق بوتاکس را انجام دهید، بدن نسبت به آن مقاوم می‌شود. ضمن اینکه باید بین زمان کم شدن اثر بوتاکس و تزریق بعدی کمی فاصله باشد تا عضله‌های پیشانی در این مدت کمی کار کنند و تحلیل نروند. تحلیل عضله پیشانی بر اثر حرکت نکردن طولاتی مدت باعث افتادگی آن می‌شود.

بهترین دکتر پوست و مو تهران

شبیه‌سازی ورزش برای پوست

از کربوکسی تراپی به عنوان یکی از بهترین روش‌های تنفس و زنده نگه داشتن پوست استفاده می‌کنم. ژل کربوکسی باعث تحریک شدید خونرسانی و تغذیه پوست می‌شود، و تاثیرش مشابه با تاثیر ورزش روی عضله‌ها است. کربوکسی تراپی به پوست جانی تازه می‌دهد. همچنین با کوچک کردن منافذ پوست، ظاهر آن را بسیار جوان می‌کند. توصیه من این است که ماهی یک بار با کربوکسی تراپی پوست خود را ورزش دهید. ژل کربوکسی یک روش ساده و بسیار کم هزینه است که تاثیر بسیار خوبی که در حفظ جوانی، شادابی و روشنی پوست دارد.

ورزش پوست صورت

پوست هم تغذیه می‌خواهد

«آدم عاقل به خودش آمپول می‌زنه؟» این جمله تکراری است که هر زمان که در خانه در حال مزوتراپی صورت و زیر چشمم هستم از همسرم می‌شنوم. نمی‌دانم شاید واقعا آدم عاقل به خودش آمپول نمی‌زند اما من می‌زنم، خوبش را هم می‌زنم. بهترین داروهای مزوتراپی را در زیر چشم و پوست صورتم تزریق می‌کنم، چون مزوتراپی تاثیر فوق العاده خوبی در جوانسازی پوست دارد. با مزوتراپی بدون هیچگونه ریسک و عوارضی پوست تغذیه می‌شود و یکی از بهترین روش‌ها برای بازسازی پوست است.

اینها مهمترین اقداماتی بود که من برای خودم با توجه نوع و شرایط فعلی پوستم انجام می‌دهم و البته این کارها تقریبا برای همه افراد مفید است. اما اینکه شما به موارد دیگری نیاز دارید یا نه، و اینکه چه اقدامات دیگری برایتان مفید است را پزشک می‌تواند تشخیص دهد. حتما پیش از تصمیم برای هر اقدام درمانی و زیبایی از مشاوره پزشک خود بهره‌مند شوید.

نویسنده: دکتر سحر پارسا

بازگشت به صفحه نوشته‌های دکتر

برخی از خدمات کلینیک

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، نمونه کارها و هزینه، روی خدمات مورد نظر خود کلیک کنید.