درمان جای جوش

رفع اسکارهای پوستی مثل جای جوش یا آکنه نیاز به یک برنامه درمانی و البته صبر و حوصله بیمار دارد. برنامه درمان با در نظر گرفتن نوع اسکارها، عمق آنها، سن و پوست بیمار تنظیم می‌شود و به طور معمول ترکیبی از چند روش مثل میکرونیدلینگ، مزوتراپی، سابسیژن، و پمادهای موضعی است.

اسکارهای پوستی

به طور کلی به اثر به جا مانده از زخم‌ها بر روی پوست «اسکار» می‌گویند. به طور دقیق‌تر، اسکار محصول فرآیند ترمیم پوست بعد از ایجاد زخم است. زخم های پوستی می‌توانند به دلایل مختلفی مثل برخورد جسم تیز، التهاب‌ها و بیماری‌های پوستی مثل آبله و از همه شایع‌تر، جوش (آکنه) ایجاد شوند. اغلب مواقع و به خصوص در سن پایین، ترمیم پوست به خوبی و بدون به جای گذاشتن اثری انجام می‌شود، اما گاهی این ترمیم همراه با به جای گذاشتن حفره‌ها یا پستی و بلندی‌های ناهمواری بر سطح پوست یا همان اسکار است. برای رفع اسکار، هیچ روش فوری وجود ندارد، جز اینکه با روش‌هایی مثل سابسیژن، مزوتراپی و مزونیدلینگ به پوست کمک کرد به صورت تدریجی ناحیه اسکار را از بین برده و خود را به حالت اولیه بازسازی کند. بنابراین صبر و حوصله و تداوم درمان، شرط اول موفقیت در رفع اسکار است.

اسکار آکنه

سابسیژن

اولین راهکار درمانی برای اسکارهایی که عمق آنها زیاد باشد سابسیژن است. پیش از توضیح در مورد سابسیژن، ابتدا باید بدانید که دلیل فرورفتگی‌های روی پوست و ایجاد اسکار چیست. همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، فرورفتگی‌های اسکار بر روی پوست به دلیل رشته‌های فیبروز یا فیبروتیک زیر پوست است. این رشته‌ها گاهی در حین ترمیم جای زخم یا جوش ایجاد می‌شوند و پوست را به سمت بافت‌های زیرین آن می‌کشند و محکم می‌کنند. کشیده شدن پوست به داخل توسط این رشته‌ها باعث ایجاد فرورفتگی‌ یا چاله‌های ریز و درشتی بر روی پوست می‌شود که آنها را با نام اسکار می‌شناسیم.

پزشک در روش سابسیژن، با وارد کردن سوزن‌های خاصی مثل نوکور یا کانولا (با توجه به به نوع و عمق اسکار) به زیر پوست، این رشته‌ها را پاره می‌کند تا پوست آزاد شود و به جای قبلی خود برگردد. سابسیژن برای اسکارهای عمیق روش بسیار موثری است که نه تنها باعث آزاد شدن پوست می‌شود بلکه بافت‌های زیر پوست را تحریک به کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی می‌کند. برای گرفتن بهترین نتیجه در از بین بردن اسکارهای پوستی و جوانسازی و صاف کردن پوست معمولا درمان‌های دیگر مثل مزوتراپی و مزونیدلینگ نیز در کنار سابسیژن انجام می‌شود تا به فرآیند بازسازی پوست کمک شود.

تعداد جلسات سابسیژن بستگی به شرایط اسکار دارد و می‌تواند تا سه جلسه هم ادامه پیدا کند. اما بیشترین تاثیر در همان جلسه اول ایجاد می‌شود و همان یک جلسه برای بیشتر موارد کافی است. ضمنا سابسیژن با بی‌حسی انجام می‌شود و درد خاصی ندارد.

سابسیژن
سابسیژن
رفع اسکار جای جوش (آکنه) کلینیک زیبایی شرق تهران پیروزی

دکتر درمان جای جوش در شرق تهران (پیروزی)

اگر به دنبال یک کلینیک معتبر برای درمان اسکار آکنه، جای جوش یا زخم در منطقه شرق تهران (پیروزی) هستید، می‌توانید از خدمات ما بهره‌مند شوید. در کلینیک دکتر پارسا، با  هدف ارائه بهترین درمان برای مراجعه‌کنندگان محترم، از از جدیدترین روش‌های پزشکی و بهترین داروها برای درمان اسکارهای پوستی استفاده می‌شود و با این وجود سعی ما بر این است برای تامین رضایت مراجعه‌کنندگان محترم، هزینه‌های درمان منصفانه باشد. همچنین با استفاده از با کیفیت‌ترین تجهیزات و سوزن‌ها و با بکارگیری بروزترین روش‌های درمانی، تجربه یک درمان با آرامش کامل و بدون درد را برایتان فراهم خواهیم کرد.

نیاز به مشاوره دارید؟

مشاوره زیبایی در کلینیک دکتر پارسا با نوبت قبلی رایگان است. برای رزرو نوبت مشاوره با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از طریق صفحه اینستاگرام ما بپرسید.

Dr Sahar Parsa

برخی از دیگر خدمات کلینیک

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، نمونه کارها و هزینه، روی خدمات مورد نظر خود کلیک کنید.

.: آخرین نوشته‌های دکتر پارسا :.

برچسب‌ها:

درمان جای جوش و اسکار آکنه – سابسیژن – تهران – خیابان پیروزی – نبرد – نیروی هوایی – کوکاکولا – دهقان – پرستار – شهدا – شکوفه – تهرانپارس – نارمک – مجیدیه – 17 شهریور – محلاتی – پاسدار گمنام – مطب پوست و مو – بهترین و معتبرترین کلینیک زیبایی شرق تهران – پزشک زیبایی – دکتر پوست